Hitta din butik
Meny

Kakao

365 kr

The New York Times, 36 Hours E

Nya reviderade upplagan!

The New York Times - 36 Hours 125 Weekends in Europe är en utförlig reseguide med 130 populära resmår i Europa. Guideboken är skriven av Barbara Ireland och är fylld med tips och sevärdheter, från stora metropoler till mindre orter. I boken finns även rekommendationer på över 500 restauranger och 400 hotell. Engelsk text.

Dream weekends with practical itineraries in all corners of Europe.

Culture, history, natural beauty, fine cuisine, artistic masterpieces, cutting-edge architecture and style overflow Europe with so many riches that a lifetime seems too short to appreciate them. But with the right guidance, you can go far in a single weekend.

Stylishly written and carefully researched, this updated and expanded collection of the popular New York Times 36 Hours series offers you 125 well-crafted itineraries for quick but memorable European trips, accompanied by hundreds of color photographs to fire your imagination. Explore the expected: the Renaissance in Florence, surfing in Biarritz, flamenco in Seville. And discover the unexpected: Sicilian mummies dressed in their Sunday best, a dry-land toboggan ride on Madeira, a hotel in Tallinn with a KGB spies nest on the penthouse floor. World capitals, ancient nations that once ruled wide domains, tiny countries with big personalities it s all Europe, and all fun to read about (whether you actually go or not) in this handsomely designed and illustrated book.

Nya reviderade upplagan!The New York Times - 36 Hours 125 Weekends in Europe är en utförlig reseguide med 130 populära resmår i Europa. Guideboken är skriven av Barbara Ireland och är fylld med tips och sevärdheter, från stora metropoler till mindre...
Läs mer Läs mindre
Lagerstatus: I lager
Visa lagersaldo i butik
Loading stock
Information
Färg Röd
Bredd 20 cm
Höjd 13.5 cm
Varumärke Kakao
Formgivare Ireland Barbara
Material Papper
Varumärke/Formgivare

Kakao

Kakao förlag startades 1995 av Johan Lindblad som fortfarande driver verksamheten. Han har ett stort matintresse och från början bestod utgivningen framför allt av kokböcker. I slutet av 1990-talet blev Kakao förlag något av en kokböckernas pionjär och gjorde sig ett namn i branschen och bland konsumenter som ett förlag som ger ut vackra, väl formgivna böcker av god kvalitet.

 

Läs mer om Kakao
Kompletterande produkter