Ninja Print
Spel Stuglandet
-
Lagerstatus i butik
Vi uppdaterar lagret varje halvtimme. Kontakta gärna någon av våra butiker för ytterligare information och hjälp med ditt köp. Priserna online kan skilja sig mot priserna i butik.
Ej i lagerFå i lagerI lagerGöteborg, Drottningtorget 5
I lager
Lör-Sön: 09:00-18:00
Idag: 09:00-18:00
Göteborg, Östra Hamngatan 29
I lager
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-16:00
Idag: 11:00-16:00
Helsingborg, Marknadsvägen 9
I lager
Lör-Sön: 10:00-18:00
Idag: 10:00-18:00
Jönköping, Kompanigatan 36
I lager
Lör: 10:00-18:00
Sön: 11:00-17:00
Idag: 11:00-17:00
Malmö, Södra Förstadsgatan 9
I lager
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-16:00
Idag: 11:00-16:00
Stockholm, Centralhallen
I lager
Lör-Sön: 09:00-18:00
Idag: 09:00-18:00
Stockholm, Götgatan 31
I lager
Lör: 10:00-18:00
Sön: 11:00-17:00
Idag: 11:00-17:00
Stockholm, Sergelgatan 20
I lager
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-16:00
Idag: 11:00-16:00
-
Beskrivning
När sommaren nalkas drömmer många stadsbor om att flytta ut på landet. För det krävs stugor, helst belägna vid en sjö eller till och med på en egen ö! I Stuglandet tävlar du om att bygga stugor på de mest idylliska platserna.
Ge dig hän Stuglandets nostalgiskt illustrerade landsbygd, där du kastar dina stugor som tärningar och utför drag på spelplanen baserat på hur de landar. Säkra drömlägen vid sjöar och städer samtidigt som du undviker soptippar. Lås brickor genom att fylla dem med dina stugor och överlista dina motståndare. En kombination av strategi och tur och att spelplanen förändras varje gång, ger spännande och oförutsägbara omgångar!
Stuglandet är ett engagerande familjespel, tryckt på FSC-märkt papper från ansvarsfullt skogsbruk och illustrerat av erkände barnboksförfattaren Fabian Göranson.
Från 5 år
-
Information
Art nr: 2008250 Material Papper och trä Färg Formgivare Fabian Göranson Storlek Tillverkningsland Kina Bredd 14.1 cm Djup 10.6 cm Diameter 0 cm Höjd 11.8 cm -
Om tillverkaren
Året var 2011 och juridikstudenten Alexander Kandiloros var trött på att spendera sin vakna tid framför diverse skärmar. Han letade efter ett sätt att kombinera sina två största intressen: genomtänkta regelverk och att djupdyka i populärkultur. Efter en spelkväll i glada vänners lag stod det klart - svaret var sällskapsspel.
För i en undflyende digital verklighet där allting är nära men ändå alltid en bit bort, på andra sidan skärmen, finns det ett värde i att umgås. På riktigt. Att med sina vänner samlade ta fram en kartong ur hyllan, känna tyngden, röja undan på bordet och veckla ut spelplanen. Någon läser högt ur reglerna, ”hur många tärningar var det sa du?” ropar någon över rummet, medan en annan sniker åt sig den coolaste spelpjäsen. Kvällsljuset genom fönstret, någonting gott i glasen, nya sidor hos människor du känt sen länge som uppenbarar sig; nu är det spelkväll.