Det svenska klockmärket TRIWA lanserar en limited edition nyhet som föreställer USAs presedent Donald Trump. Klockan var från början ett första aprilskämt från klockföretaget- men tack vare den enomt postiva responsen bestämde sig TRIWA för att sätta klockan i produktion.
När klockan vars urtavla föreställer Donald Trumps ansikte och med presidentens omtalade frisyr som visare, först publicerades som ett första aprilskämt från TRIWA fick företaget motta hundratals efterfrågningar om när klockan fanns till försäljning. TRIWA valde att svara tre dagar senare genom att göra klockan möjlig att förbeställa och med löftet att den skulle gå i produktion om orderantalet översteg 100 stycken förbeställningar innan 15 april.
TRIWA fick motta över 900 beställningar och Donald Trumpklockan gick upp till företagets mest sålda produkt, någonsin. De säger själva att de aldrig förväntade sig att få uppleva en sådan kraft från fyndig marknadsföring.
"Vi är förvånade över den mängd positiv respons vi har fått motta eftersom klockan först och främst var tänkt som ett första april skämt" säger TRIWAs creative director Ludvig Scheja.
Klockan har producerats i en limited edition i över 1,000 upplagor och finns tillgänglig med svart eller senapsgult armband
Läs mer om Triwa och se klockan här