Om du har några frågor gällande köpvillkoren är du alltid välkommen att maila oss på kundservice@designtorget.se.
- 1. Beställning
- 2. Priser
- 3. Betalning
- 4. Leverans
- 5. Retur & ångerrätt
- 6. Reklamation
- 7. Garanti
- 8. Sekretess och personuppgifter
- 9. Cookies
- 10. Vanliga frågor
- 1.Beställning
-
När du lägger en beställning på designtorget.se så godkänner du också våra köpvillkor. Vid beställning träffas avtal om köp först när Designtorget bekräftat beställningen genom en e-mejlad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid osv. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer. Beställningar som görs är bindande.
- 2.Priser
-
Priserna anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Det är priserna som visas vid köptillfället som tillämpas vid fakturering och debitering. Eventuell avgift för frakt och betalavgifter tillkommer. Det framgår i så fall vid betalning. Vi erbjuder fri frakt över 499 kr inom Sverige.
- 3.Betalning
-
Designtorget erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du väljer önskat betalningsalternativ när du slutför ditt köp i kassan. Summan på beloppet på ordern reserveras av Klarna på kortköp tills det att ordern har packats och skickats av lagret. För fakturaköp så skickas fakturan till den mailadress som du angav vid köpet, när lagret packat och skickat din order.
Skulle en vara saknas på din beställning regleras kostnaden på fakturan som skickas ut och den reservation som gjort på ditt konto för dig som handlar med kortköp.
Vid retur justerar/makulerar Kundtjänst fakturan eller återför pengar till ditt kort via Klarna. Det kan ta 2-3 arbetsdagar innan din faktura justeras. För frågor om din faktura och betalning med kort kontaktar du Klarna direkt i första hand.
För att se dina betalningar och fakturor kan du logga in på my.klarna.com
Betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna Checkout är:
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
- Faktura 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.
- Delbetalning 6 mån: Årsränta 18,9%, uppläggningsavgift 0 kr och administrativ avgift 0 kr/mån. Du kan betala i förtid utan extra kostnad. Fullständiga villkor finner du här.
- Köp nu, betala om en månad: Betala i slutet av nästa månad till 0% ränta, 39 kr per order tillkommer i uppläggningsavgift. Förfallodatum infaller 28 dagar räknat från avsändandet av varorna och anges på en kontofaktura som skickas till din e-postadress. Fullständiga villkor finner du här.
- Månadsfaktura: Lägg till köpet på en samlad månadsfaktura. En avgift på 29 kronor debiteras för varje Månadsfaktura. Se fullständiga villkor här.
- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
- Bankkonto: Pengar dras om 1-2 bankdagar.
- Kortbetalning (Visa, Mastercard, Amex)
- Swish
-
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp.
Självklart kan du även med betala hela eller delar av din order med ett eller flera av Designtorgets presentkort. Du fyller i dina presentkortsuppgifter i kassan.
Hjälp och frågor angående betalning?
Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen, har du frågor gällande din betalning vänligen kontakta Klarna
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.
- 4. Leverans
-
Fraktalternativ och fraktkostnad
Designtorget erbjuder gratis leverans till ombud för alla beställningar över 499 kr. Du kan välja mellan utlämningsställe via Schenker och PostNord. Vid beställning under 499 kr tar vi ut en fraktavgift till ombud om 59 kr.Vi hemlevererar kvällstid med Airmee för 69 kr i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Linköping, Norrköping, Växjö, Uppsala, Enköping, Västerås, Jönköping, Borås, Örebro, Helsingborg, Karlstad, Eskilstuna, Halmstad, Nyköping, Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg, Borlänge, Falun, Gävle, Kalmar, Kristianstad, Hässleholm, Sölvesborg, Varberg och Falkenberg.
Större varor hemlevereras med DHL för 199 kr.
För att läsa mer om för våra olika fraktsätt klicka här
Leveranstid
Information om leveranstider för våra olika fraktsätt hittar du här
Undantag för leveranstid är beställningsvaror, där det på respektive produkt anges en beräknad leveranstid.
OBS! Vid rea-perioder eller stora kampanjer kan leveranstiden förlängas något.
Spåra paket
Du kan spåra din order via länken du får i din orderbekräftelse.Outlösta paket
Hämtas paketet ej ut från ombud kommer det per automatik att skickas tillbaka till vårt webblager. För dessa sändningar äger Designtorget rätten att debitera kunden 69 kr. Den eventuella ursprungliga fraktavgiften kommer även den att debiteras kunden. För Schenker går paketet i retur dag 14 och för PostNord dag 7.Utebliven hemleverans
Vid utebliven hemleverans som orsakats av kunden har Designtorget rätt att debitera kunden för returavgiften tillbaka till webblagret. För leveranser med Airmee debiteras kunden 69 kr och för leveranser med DHL debiteras kunden 199kr. Utebliven hemleverans innebär att kunden ej tar emot försändelsen efter en överenskommen leveranstid med transportbolaget. - 5.Retur och ångerrätt
-
Du har alltid 30 dagars öppet köp när du handlar på designtorget.se. Detta regleras i Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Öppet köp och ångerrätt gäller ej produkt som är särskilt anpassad för kund. Varan ska ligga i sin originalförpackning, vara oanvänd och i nyskick. Du står själv för returfrakten. Designtorget står för returfrakt och frakt av ny vara vid fabrikationsfel eller om du har fått fel vara. Vid en retur står du själv för den eventuella frakten som tillkom vid ditt köp.
Här hittar du all information om hur du gör en retur till oss.
- 6.Reklamation
-
Designtorget följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel. Skulle en produkt vara trasig eller felaktig, har du som kund möjlighet att reklamera varan inom 3 år tillsammans med ditt kvitto som bevis.
Här hittar du all information om hur du gör en reklamation.
- 7.Garanti
-
Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.
- 8.Sekretess och personuppgifter
Från maj 2018 ersätts PuL (personuppgiftslagen) av dataskyddsförordningen GDPR. Designtorget har sammanställt den nya lagen i en Integritetspolicy som du kan läsa mer om här.
9.Cookies
En cookie är en textfil som skickas ifrån en webbsida, t.ex. Designtorget, till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt din kundvagn när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.
Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se