Hållbarhet
10% rabatt på allt med koden SEP10
Formgivare

FAQ Vanliga frågor

 

  • 1. Vart är min orderbekräftelse?
  • 2. Inga leveransalternativ
  • 3. Levererar ni utanför Sverige? Do you deliver outside Sweden?
  • 4. Lagerstatus
  • 5. Handla med presentkort, hur?
  • 6. Beställning till annan adress/person
  • 7. Jag vill makulera min beställning, hur gör jag?
  • 8. Returnera order
  • 9. Byta en vara
  • 10. Senast lägsta pris
  • 11. Reklamation av Hövding
  • 12. Tekniska problem av Hövding
  • 13. Vanliga frågor gällande Hövding

     

    1. Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min beställning, är ordern mottagen av er?

    Kika gärna i skräpposten i din mail, ibland hamnar orderbekräftelsen där. Om du fortfarande inte hittar din orderbekräftelse, vänligen kontakta oss så undersöker vi saken.

    2. Jag försöker lägga en beställning, men får inte upp några leveransalternativ på mitt postnummer?

    Vänligen säkerställ att du skrivit in alla fem siffrorna i postnumret i en enda följd, utan mellanslag. Om inget leveransalternativ dyker upp då, vänligen kontakta oss för hjäp.

    3. Levererar ni utanför Sverige? Do you deliver outside Sweden?

    Tyvärr har vi i dagsläget bara möjlighet att leverera till svenska adresser.

    Unfortunately, we currently only deliver to Swedish addresses.

    4. Hur får jag reda på om en vara finns i lager i någon utav era butiker?

    Vänligen ring eller maila till vår kundservice, alternativt kontakta någon av butikerna direkt så hjälper vi dig. Här hittar du kontaktinformation till våra butiker!

    5. Jag vill handla med presentkort online, hur gör jag?

    Du fyller i kortnummer (16 siffror) samt pinkod (5 siffror) i kassan, efter att du lagt dina varor i varukorgen. Alla siffror ska stå i en enda följd. Du hittar siffrorna vid streckkoden på presentkortet. Har du ett fysiskt presentkort, behöver du skrapa fram pinkoden i den grå rutan på baksidan av kortet. För mer information om presentkort, Klicka här!

    6. Beställning till annan adress/person. Hur gör jag?

    1. Fyll i mottagarens postnummer och välj leveranssätt (efter att du lagt varorna i varukorgen)

    2. Fyll sedan i Dina uppgifter (din mailadress samt postnummer). Sedan fyller du på med resterande av dina uppgifter, ifall dessa inte kommer upp automatiskt.

    3. Klicka sedan på Ändra till höger om Leverans och byt till mottagarens uppgifter.

    4. Välj sedan betalsätt, och slutför sedan köpet. Kontrollera gärna att allt ser rätt ut när du fått din orderbekräftelse på mailen.

    5. Behöver du hjälp eller guidning är du varmt välkommen att slå oss en signal på 08-518 074 27!

    7. Jag vill makulera min beställning, hur gör jag?

    Om din order inte hanterats ännu, kan vi i de flesta fall makulera den. Vänligen kontakta oss så snabbt som möjligt efter lagd order, så hjälper vi dig att makulera ifall det är möjligt.

    8. Jag vill returnera min order, hur gör jag?

    Du har alltid 30 dagars öppet köp när du handlar på designtorget.se. Öppet köp och ångerrätt gäller ej produkt som är särskilt anpassad för kund. Varan ska ligga i sin originalförpackning och vara oanvänd och i nyskick. Fyll i returblanketten som medföljde vid leverans och följ sedan nedan instruktioner för hur du returnerar din order.

    Du står själv för returfrakten, se priser för respektive leveranssätt nedan. Vi står självklart för returfrakt och frakt av ny vara vid fabrikationsfel eller om du har fått fel vara. Kontakta då vår kundservice på [email protected] så hjälper vi dig.

    Retur med Postnord
    Har du beställt via Postnord får du med en returetikett att fästa på ditt paket. Returen kostar 69 kr och dras av från din återbetalning när returen kommit in till oss.

    Retur med Schenker
    Har du beställt via Schenker behöver du kontakta vår kundtjänst för att få en returfraktsedel skickad till dig. Returavgiften för Schenker är 69 kr och dras av från din återbetalning när returen kommit in till oss.

    Retur med Airmee
    Har du beställt via Airmee behöver du boka upphämtning för returen direkt via Airmees spårningssida, du får en länk till spårningssidan via SMS i samband med din leverans. Alla returer hämtas mellan kl 17-22 och budet har med sig fraktsedeln som fästs på paketet vid upphämtning. Retur via Airmee kostar 69 kronor och dras av från din återbetalning när returen kommit in till oss.

    Retur med DHL
    Har du beställt via DHL behöver du kontakta vår kundtjänst så skickar vi dig en returfraktsedel. Upphämtningen sker från din hemadress. Följ instruktionerna som medföljer din returfraktsedel för att boka upphämtning. Retur via DHL kostar 199 kronor och dras av från din återbetalning när returen kommit in till oss.

    Retur av onlineköp i butik
    Om du bor i närheten utav någon av våra fysiska butiker går det bra att returnera varan där. Har du beställt varor online på Åhlens.se kan dessa endast returneras till Designtorgets ehandelslager. Retur i butik gäller ej beställningsvaror eller rea-varor (kampanjvaror går däremot bra att returnera i butik). Glöm inte att visa upp din följesedel som finns på din mail i butik. Återbetalning/justering av faktura sker i enlighet med ursprungligt köp. Du får inte pengarna tillbaka direkt i butiken, utan endast en kvittens på att vi tagit emot din retur Här hittar du närmaste butik

  1. 9. Jag vill byta en produkt mot en annan.

    Om du önskar byta din vara, behöver du göra en retur och sedan lägga en ny order via hemsidan.
  2.  
  3. 10. Senast lägsta pris

    Den 1 september år 2022 införs en ny europalag som innebär att företag ska informera om prissänkningar 30 dagar bakåt i tiden vid kampanjer i butik och online. På Designtorget innebär detta att när vi erbjuder en produkt till ett reducerat pris, kommer det tidigare lägsta pris som tillämpats för produkten under de senaste 30 dagarna anges vid produkten och i samband med prissänkningen. Om produkten ej visar ett senast lägsta pris så betyder det att det är det nuvarande kampanjpriset som är det lägsta priset som erbjudits de senaste 30 dagarna.

  4. 11. Min Hövding har löst ut sig utan att jag var med om en olycka, vad gör jag?

    Då reklamerar du enkelt Hövdingen direkt via Hövding-appen eller på Hövdings hemsida. Här hittar du all info om hur du laddar ner appen, och här är en länk till Hövdings support ifall du hellre vill reklamera via webbsidan.

    Vill du ha hjälp eller support är du självklart varmt välkommen att vända dig till vår kundservice.

    12. Jag har problem med batteritiden, eller annat tekniskt problem – vad gör jag?

    Hövding 3 har en batteritid på ca 14-16 timmar (aktivt användande). Om du upplever att din Hövding laddar ur snabbt, ber vi dig att följa denna guide.

    Om du följt guiden och detta inte åtgärdar problemet (eller du har andra tekniska problem), kan du reklamera din Hövding enkelt direkt via Hövding-appen eller på Hövdings hemsida. Här hittar du all info om hur du laddar ner appen, och här är en länk till Hövdings support ifall du hellre vill reklamera via webbsidan.

    Vill du ha hjälp eller support är du självklart varmt välkommen att vända dig till vår kundservice.

    13. Här hittar du svar på de vanligaste frågorna gällande Hövding:

    https://hovding.com/se/faq/

För mer information om returer och ångerrätt se här.

Inloggning
Skapa ett konto
Återställ lösenord